قوانین انتشار کتاب در آمازون

قوانین انتشار کتاب در آمازون : طبیعتاً سایت آمازون نیز دارای قوانینی است که دانستن آن جهت انتشار کتاب در این سایت لازم و واجب است:

1- مالکیت معنوی:

سایت آمازون به حقوق ناشر و نویسندگان اهمیت ویژه قائل است، لذا هنگامی که کتابی را احساس کند بدون رضایت ناشر و یا نویسنده منتشر شده است و محتوای آنها نقض قوانین یا کپی رایت ، علامت تجاری ، حریم خصوصی ، تبلیغات یا سایر حقوق، سریعاً حذف می کند. همچنین سایت آمازون اجازه فروش کتاب هایی که مطالب آنها به طور آزادانه و رایگان برای همه در اینترنت در دسترس است را نمی دهد.

علاوه بر آن ، سایت آمازون اجازه نمی دهد كه كتاب های همراه مبتنی بر آثار دارای حق چاپ (مثلاً خلاصه ها ، راهنماهای مطالعه و غیره) بدون اجازه كتبی از دارنده حق چاپ در خارج از ایالات متحده منتشر شود.

2- کودک آزاری:

سایت آمازون اجازه انتشار کتابهایی که استفاده جنسی از کودکان را ترویج می کند ، حاوی پورنوگرافی است ، تجاوز به عنف یا کودک را ترویج می کند به هیچ عنوان نمی دهد: مانند:

کتابهایی که کودک آزاری / استثمار را به تصویر می کشد.

کتابهایی که برای استفاده در کودکان استفاده می شود و حاوی مطالب بزرگسالان ، فحش و / یا منابع جنسی است.

کتابهایی که کودکان یا شخصیت هایی را شبیه کودکان به روشی جنسی آمیز نشان می دهد.

کتابهایی که برای کودکان یا نوجوانان مناسب و مناسب سن و سال نیستند به بازار عرضه می شوند

3- مطالب گمراه کننده:

سایت آمازون نسبت به بازخورد خریداران حساس است و آنرا رصد می کند. چنانچه تشخیص بدهد فروشنده و یا نویسنده و یا ناشری به قصد فریب خریدار، عنوان کتاب و یا توضیحات آنرا مغایر با محتوای کتاب توصیف کند و خوانندگان آنرا به سایت آمازون اطلاع دهند، سایت آمازون کتاب را از روی سایت خود حذف خواهد کرد.

4- مطالب زن ستیز:

سایت آمازون نسبت به ترویج خشونت علیه زنان حساس است. لذا کتابهایی که بر ضد زنان نگاشته می شوند و خشونت بر علیه آنان را ترویج می کنند، اجازه انتشار پیدا نمی کنند.

5- ترویج خشونت و تروریسم:

آمازون اجازه نمی دهد کالاهایی که موجب نفرت ، تحریک یا ستایش نفرت ، خشونت ، عدم تحمل نژادی ، جنسی یا مذهبی می شوند و یا سازمان هایی را با چنین دیدگاه هایی تبلیغ می کنند. همچنین لیست هایی را که به صورت گرافیکی خشونت یا قربانیان خشونت را به تصویر می کشد منتشر شود.

کتابهایی که نفرت یا خشونت نسبت به هر شخص یا گروهی را ترویج ، تحریک یا ستایش می کنند. این شامل کتابهایی است که حاوی مواد خشونت آمیز یا توهین آمیز هستند و هیچ اهمیت تاریخی ندارند.

همچنین ارائه کتابهایی که افرادی را که در جرایم خشن یا جنسی مقصر شناخته شده اند ترویج یا تجلیل می کند در سایت آمازون ممنوع است.

6- کتابهای ترویج خودکشی:

انتشار کتابهایی که خودکشی را ترویج یا تجلیل می کنند در سایت آمازون ممنوع است.

7- سازمانهای تروریستی:

ارائه محصولات مرتبط با سازمان های تروریستی در سایت آمازون ممنوع است.

8- ضدیت و ترویج خشونت علیه همجنسگرایی:

به تازگی با مطالب و آثاری که برعلیه همجنسگرایان و یا دگرباشان جنسی باشد در آمازون برخورد می شود. بنابراین اینگونه کتابها امکان نشر و فروش در سایت آمازون را نخواهند یافت. یا به عبارتی: ارائه آثاری که بر اساس نژاد ، مذهب و گرایش جنسی ، عدم تحمل را تقویت می کنند در سایت آمازون ممنوع است.

9- ترویج نژادپرستی:

ارائه و فروش کتابهایی که حاوی زبان تحقیرآمیز نژادی هستند در سایت آمازون ممنوع است.

10- فجایع انسانی و بلایای طبیعی

فروش کتاب های مرتبط با فجایع انسانی و بلایای طبیعی در سایت آمازون ممنوع است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین انتشار کتاب در آمازون می توانید به بخش قوانین سایت آمازون مراجعه کنید و یا از کارشناسان انتشارات امید سخن مشاوره دریافت کنید.

قوانین انتشار کتاب در آمازون
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.